Ingen Rubrik

Hejsan!
Jag har inte riktigt hunnit blogga under dagen. Jag vaknade inte förrän 11 eller 12, och sen drog jag till affären för att köpa lite saker om Mamma hade skrivit upp. Sen efter det så har jag mest städat. Det ser ju ut som att jag har haft partaj här hela vecka. x)


Jag har svarat på kommentarerna iallafall. En var Anonym och löd "Du är så duktigt på engelska :D" på ett ungefär. Tack säger jag till den som skrev det. Apropå engelskan, jag hatade verkligen engelska i 4:an och 5:an. Faktiskt redan när vi började med glosor i 2:an HATADE jag varje lektion med engelska. Sen i 5:an skaffade jag en Account på youtube och började chatta med folk överallt i världen.

 Först i början var det jätte jobbig och vad jag än skulle skriva fick jag slå upp allt på tyda.se. Men efter ett tag så gick det ganska bra och det var mest bara när jag skulle skriva något riktigt svårt ord. Efter ett tag gick det så långt att jag snackde med kompisar, från usa, norge och tysklnad mest men även skottland och england, i telefonen. Efter ett tag märkte man verkligen skillnad, och efter det så blev det allt ifrån att titta på film utan text till att snacka engelska med lillesyrran.

Jag måste säga att destomer man tränar desto bättre blir man och roligare tycker man att det är. Fast jag tror att det ligger lite i generna för min del också. Min mormor är ju ifrån USA och hennes syster bor där.

Kommentarer
Postat av: Helia

det va jag :)

2009-09-05 @ 17:50:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0